25 Mart 2016 Cuma

17. Grup: Piaget'in Soyut İşlemler Dönemi Düşünme Becerileri Örnek Etkinlikler


HİPOTEZ: Moda dergisi okunması artarsa marka bağımlılığı artar.
 Bağımlı Değişken :Marka bağımlılığı
Bağımsız Değişken: Moda dergisi okunması
Kontrol Edilen Değişkenler: Marka bağımlılığını etkileyecek diğer magazin izleme, vb. etkinlikler.
Oranlı Düşünme: Pantolon kumaşlarının yün oranı % 75 ‘in üzerindeyse ütüyü zor tutar.
Olasılıklı Düşünme: Giysi üretiminde kıyafette dikişte hata varsa defolu ürün olma olasılığı vardır.
Korelasyonlu Düşünme: Takım elbise üretiminde kumaş ve renk uyumu olmalıdır. Yoksa ürüne olan talep azalır.

Kombinezonlu Düşünme: Kız çocuk  giyimi alt giyim, üst giyim,iç giyim,dış giyim şeklinde üretilebilir.

Hazırlayanlar: 
20161008 SAFİNAZ İNAN, 
20161625 KEVSER ŞINIK, 
20161626 BÜŞRA MEŞEGÜL




2. GRUP:   
20161622  Lütfiye  GÜLSOY
20161623 Gülşah SAÇIKARA
20161624 Yasemin NAL                                                                                                                                                                
1)HİPOTETİK DÜŞÜNME:
* Nano teknoloji eğitimini giysi üzerine alan öğrencilerin bu bilgileri inşaat, mobilya gibi farklı alanlarda uygulayabilmesidir.
2)DEĞİŞKENLERİ BELİRLEME BECERİSİ
* Kumaşın tokluğuna göre elbise formunun değişmesi.
         Bağımsız                              Bağımlı
Kontrol edilen değişken: kumaşın gramajı etkiler.
3)ORANLI DÜŞÜNME:
*Bir kumaştan polyester oranı %65 ile %40 arasından daha düşük olursa dayanıklılık ve yumuşaklık arasında denge sağlanamaz.
4)OLASILIKLI DÜŞÜNME:
* Kumaş boyama sırasında kumaşa uygulanan miktarının iyi ayarlanmaması durumunda kumaşta renk tonlamaları görülebilir.
5)KORELASYONLU DÜŞÜNME:
* Giysi dikilirken düz dikiş,3 iplik overlok dikişi ve giysiye yapılan süs dikişlerinde gaze ve çıma dikişi giysiye dayanıklılık kazandırır.
6)KOMBİNEZONLU DÜŞÜNME:
* Giysi üretiminde süs dikişleri kaç farklı teknikte kullanılabilir.
7)DEĞİŞKENLERİ DEĞİŞTİRME VE KONTROL ETME:
* İki farklı kumaş su içinde bekletilerek su çekme özelliği test edilir.
Değişkenler: Kumaş,  suda bekleme süresi, su oranı





ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DERSİ ÖDEV UYGULAMASI

Hipotez: Kıyafetin kalitesi artarsa fiyatı da artar. Burada bağımlı değişken kıyafetin fiyatıdır. Bağımsız değişken ise kalitesidir.
Oranlı Düşünme: Takım elbiselerin kumaşlarında yün oranı %70 in üstünde ise zor ütü tutar. Ancak yün oranı azalıp polyester oranı artarsa kumaşın geçirgenliği azalacağından terleme yapar.
Olasılıklı Düşünme: Giysi üretiminde kumaş kalitesi düşük ise erken deforme olma olasılığı artarken fiyatı düşer. Fiyatı yüksek olan kumaşın kaliteli olma ihtimali yüksektir.
Korelasyonlu Düşünme: Çocuk giyimi üretiminde renk ve cinsiyet uyumlu olmalıdır. Yoksa ürüne olan talep azalır.
Kombinezonlu Düşünme: Kadın giyim üretiminde alt giyim, üst giyim, iç giyim, dış giyim gibi farklı üretim alanları vardır.


 Hazırlayan: Nur YILMAZ

Deniz  DEDE : 2016060868
Dilek YILMAZ: 2016060866


ÖĞRENME HALKASI (3E)
DERS: GİYİMDE SÜSLEME
KONU: AKSESUAR KAVRAMI
SINIF: 11.SINIF

1. VERİ TOPLAMA VE KAVRAM İNCELEME  (KEŞİF)
Giysiyi uygun şekilde tamamlayarak süslemek amacıyla kullanılan malzemelerdir.
Size göre aksesuar nedir? Soru yöneltilir öğrenciye

2. KAVRAM TANITIMI
Slayt gösterisi ile konu anlatılır. Geçmişte kullanılan aksesuarlar videolarla gösterilir. yöneltilir.

 3. KAVRAM UYGULAMASI

Sınıfta gruplar oluşturulur. Ve herkes manken üzerinde günümüz modasına uygun kıyafet giydirilip onun üzerine aksesuarlarla tamamlanır. Sınıf ortamında herkese sebepleri ile birlikte açıklarlar.


1.     HİPOTETİK DÜŞÜNME

Eğer düz boy ipliğine yerleştime yapılırken dikkat edilmezse dikilen giysi istenilen formda olmaz. (giyside potluklar, şekil bozuklukları dönmeler meydana gelir.)

2.     DEĞİŞKENLERİ BELİRLEME BECERİSİ

Kalıpta beden büyürse kalıpta da büyüme gerçekleşir.

3.     DEĞİŞKENLERİ DEĞİŞTİRME VE KONTROL ETME

Poliester kumaşını yüksek sıcaklıkta ütülersek yanar. Kontrol edilen: ütü sıcaklığı, buharlaşma oranı.



4.      ORANLI DÜŞÜNME

Sentetik kumaşları 40 derece üstünde yıkarsak kalıcı kırışıklık artar.

5.      OLASILIKLI DÜŞÜNME

Kıyafet dikerken dikiş atlıyorsa; makine iğnesi yerine iyi yerleşmemiş olabilir.
                                                    İplik iğneye yanlış geçirilmiş olabilir.
                                                    
6.      KOMBİNEZONLU DÜŞÜNME

Masanın üstünde beş farklı renkte tüp boya bulunmaktadır. Bunlar: sarı, beyaz, kırmızı, siyah, mavidir. Fakat bir tanesi diğeri ile birleştiğinde fıstık yeşili rengini almaktadır. Öğrenci  bu rengi sınama yanılma yöntemi ile bulmaya çalışır.

Kırmızı- mavi = olmadı
Sarı- beyaz = olmadı
Mavi- sarı ‘nın biraz fazla konulduğunda fıstık yeşili elde edildiği görülür.

7.      KORELASYONEL DÜŞÜNME

·         Kumaşları iyi tanıyan kumaş özelliklerini iyi bilen öğrenci hangi kumaşla neyin üretileceğini iyi bilir.
·         Kitap okumayan biri güzel konuşamaz.

BİLİŞSEL ÖĞRENME YAKLAŞIMI
(J. PİAGET)

Fatma MEÇİN
SOYUT İŞLEM DÖNEMİ:
1.      Hipotetik Düşünme: “ Eğer … olursa … olur.” Şeklinde ilerler. Tüme varım ve tümden gelim vardır.

Örnek: Eğer, astarı yıkamadan dikim yaparsak, yıkanınca çeker.

2.      Değişkenleri Belirleme Becerisi:
·         Bağımlı ( sonuç ) değişken,
·         Bağımsız (sebep) değişken,
·         Kontrol edilen değişken. ( sonucunda etkisini görmek istemediğimiz değişken)
Örnek: Depolama süresi artarsa aflatoksun miktarı da artar.           Nem
                 bağımlı                    bağımsız                                           Sıcaklık               kontrol
                                                                                                          Güneş               edilen
                                                                                                          Çuval cinsi vb.    değişken.
3.      Değişkenleri Değiştirme ve Kontrol Etme: deney gerektirir. Kullandığın ve uyguladığın bütün işlemler aynı olmalıdır.
Örnek: keteni yüksek derecede yıkarsak daha çok çeker.
 Bağımlı                            bağımsız

4.      Oranlı Düşünme:
Örnek: 3 bardak şeker 2 bardak yağ 6 kişilik ise, 6 bardak şeker 4 bardak yağ 12 kişiliktir.

5.      Olasılıklı Düşünme:
Örnek: Makine yağı bitmişse, makineden ses fazla gelebilir.

6.      Korelasyonel Düşünme:
Örnek. Pamuklu kumaşla naylon kumaş birlikte kullanıldığında yıkanınca çekme olur.

7.      Kombinezonlu (kombinasyuonlu) Düşünme: Aynı malzemeden birkaç farklı şey elde edebilmektir.
Örnek: Malzeme: steletto ayakkabı.
                       Bilek pantolonla da ,

                       Abiye elbiseyle de kullanılabilir.



Piaget'in Soyut İşlemler Dönemi Düşünme Becerilerine Örnekler

1.Hipotetik Düşünme
Eğer A vitamini yetersiz tüketilirse renk körlüğü artar.

2.Değişkenleri Belirleme Becerisi
Büskivide tuz oranı artarsa, hacmi azalır.
Tuz oranı artması bağımsız değişkendir.Hacminin azalması bağımlı değişkendir.
Kontrol edilen değişken, terazinin hatalı oluşu etkiler.

3.Oranlı Düşünme
Bisküvi üretiminde %10’dan az kakao kullanılırsa, kakao kokusu elde edilemez.

4.Olasılıklı Düşünme
Krakerde hamurun yoğurma süresi fazla tutulduğunda hamurda çürüme olabilir.

5.Korelasyonlu Düşünme
Ispanakla ve avokadonun birlikte tüketilmesi göze fayda sağlar.

6.Kombinezonlu Düşünme
Acaba fıstık gıda üretiminde kaç farklı şekilde kullanılabilir.

7.Değişkenleri Değiştirme ve Kontrol Etme
İki farklı depolamadaki unlara nem analizi yapılır.

Değişkenler ;güneş,depolama alanı, depolama süresi…

Hazırlayan öğrencilerin adı, soyadı, numarası, :

 MUSTAFA SAİT GÜNAY              20161445
 SİNEM DÜRMÜŞ                          20160009
 BİROL GÜMÜŞ                             20160587
 EKREM ÇINAR                              20160402
 HANDE YARBAŞI                          20160546


Mehmet Emin ŞAHİN
Zelife Kınalı
Zeynep Akçay
Fatmanur Karataş
Çiğdem Öztürk

Hipotez; Sütün kaynama derecesi artarsa proteinler denatüre olur.
Bağımlı değişken; Proteinler
Bağımsız Değişken; Sütün kaynama derecesi
Oranlı Düşünme; Pestisit kullanımı 200 gr üzerindeyse bitkisel ve hayvansal gıdalar kansorojen etki yapar.
Olasılıklı Düşünme; Bal 27C° üzerinde muhafaza edilirse şekerlenme olasılığı azdır.
Korelasyon Düşünme; AIDS ilacıyla greyfurt birlikte kullanılırsa, greyfurt AIDS ilacının etkisini 40 kat artmaktadır.

Kombinezonlu Düşünme; Çay yeşil çay, siyah çay ve oolong çay olmak üzere sınıflandırılır.



EDA COŞKUN
20161616
1- Hipotez
Eğer pamuk oranı yüksek olan kumaşlar çok sürtünürse pamuklanmalar meydana gelir.
2- Değişkenleri Belirleme Becerisi
Sürtünme oranı arttıkça    tüylenmede daha çok artar.
(Bağımsız değişken)            (Bağımlı değişken)
Kumaşın önceden yıkanması, ipin yapısının kalitesi, sürtünmeye maruz kalınan süre.
3- Oranlı Düşünme
Liflerin boyları %30 un altına düştüğünde pamuklanma azalıyor.
4- Olasılıklı Düşünme
Sürtünmeye çok maruz kalan yerlerde kısa lifler kullanılırsa tüylenme azalabilir.
5- Korelasyonlu Düşünme
İplik yapımında yapay lif çoğaldıkça yüzeyde pamuklanma azalır.
6- Kombinezonlu Düşünme
Acaba bir kumaşın sürtünme testi kaç farklı şekilde yapılabilir?
7- Değişkenleri Değiştirme ve Kontrol Etme
3 farklı kumaşa sürtünme testi uygulanıyor. Burdaki değişken sürtünme hızı, sürtünen yerin büyüklüğü, makinada kullanılan aletinin cinsi ve kullanılan kimyasallar.
8- Kombinize Düşünme
Keten kumaşı sadece yazlık kumaş olarak görme



Semra EROĞLU


HİPOTEZ
 Eğer kıyafetin fiyatı fazla ise kalitesi fazladır. Burada bağımlı değişken kıyafetin fiyatıdır. Bağımsız değişken ise kalitesidir.

ORANLI DEĞİŞME
Kumaşlarda kullanılan liflerin boyu %50’den kısa ise kıyafetlerde boncuklama meydana gelir.

OLASILIKLI DÜŞÜNME
Kısa liflerin kullanıldığı kumaşların kalitesi düşüktür.Bu da kıyafetlerin çok çabuk hasar görmesine neden olur.
  
KOLERASYONLU DÜŞÜNME
Hazır giyim sanayisinde üretim yapılırken sezona ve mevsimsel geçişlere dikkat edilmelidir. Eğer dikkat edilmezse talep ve alım gücü azalır.


KOMBİNEZONLU DÜŞÜNME

Fabrikada üretim yapılırken üretim seri şekilde yürüyebilmesi için üretim palanı hazırlanabilir.

1. Hipotez:
Eğer yün kazak yüksek ısıda yıkanırsa çeker.
2.Değişkenleri Belirleme Becerisi:
İplik üretiminde ipliğin bükümü artarsa ipliğin sağlamlığı da artar.
·         Bağımlı Değişken: İpliğin sağlamlığı
·         Bağımsız Değişken: İpliğin bükümü
·         Kontrol Edilen Değişken: İPliğin hammaddesi,küflenme,güneşte kalması, yıkanma vb. ölçüden özellikleri aynı olmalıdır.
3. Oranlı Değişken:
Pamuk lifinin uzunluğu karde ve penye iplikçiliğinde %35 oranında kaliteyi etkilemektedir.
4.Olasılıklı Düşünme:
Eğer dikiş makinasında iğnlerin iplikleri düzgün takılmazsa dikişler bozuk olabilir.
5.Korelasyonlu Düşünme:
Pamuk lifinin inceliğinin artmasıyla iplik numarası artarken düzgünlük azalmaktadır.
6.Kombinezonlu Düşünme:
Acaba keten lifi, elde edilebilmesi için kaç farklı aşamadan geçer.
7.Değişkenleri Değiştirme ve Kontrol etme:
4 farklı kovada yünlü kumaşlar yıkanıyor. Buradaki değişkenler; kovanın içindeki su miktarı, su sıcaklığı, kullanılan kimyasalların miktarı, deterjanlar...
8.Keten lifinin elde edilirken farklı aşamalardan geçmesi


                                                                                                          ÜMMİYE AKSU
                                                                                                               20161009

                                                                                                              17. GRUP

1 yorum:

  1. JH Marriott Resort Hotel, Tunica, MS Jobs - JT Hub
    Apply online to JH Marriott 오산 출장샵 Resort 군산 출장마사지 Hotel, Tunica from 9pm 세종특별자치 출장샵 today. Apply today. 원주 출장안마 More 남원 출장안마 Than just hotel booking, JH Marriott Resort Hotel

    YanıtlaSil